Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Koleje Mazowieckie z ofertą Pesy na jednostki spalinowe

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.

Data publikacji:
17-12-2024
Ostatnia modyfikacja:
17-12-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Koleje Mazowieckie z ofertą Pesy na jednostki spalinowe
wiz. Pesa
Tylko Pesa chce dostarczyć spalinowe jednostki dla Kolei Mazowieckich. Oferta producenta przekracza jednak budżet przewoźnika. Koleje Mazowieckie wymagają dostawy 6 lub 10 jednostek wraz z utrzymaniem od P1 do P3 oraz dwoma przeglądami P4.

Koleje Mazowieckie otrzymały tylko jedną ofertę na dostawę nowych dwuczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych. Przewoźnik kupuje 6 lub 10 pojazdów wraz z utrzymaniem i wyprawką, a także potencjalnym przeprowadzeniem dwóch przeglądów P4.

Jedyną ofertę, bez zaskoczenia, złożyła Pesa, która zaoferowała Kolejom Mazowieckim pojazd z rodziny Elf 3, podobny do tego, jaki producent zaoferował Kolejom Dolnośląskim oraz dostarczył w dużej liczbie do Czech. Producent z Bydgoszczy zaproponował realizację zamówienia podstawowego (dostawa 6 jednostek wraz z pakietem naprawczym-pozderzeniowym oraz szkoleniem pracowników z zakresu obsługi SZT oraz serwisowaniem dostarczonych pociągów na poziomie utrzymania P1, P2, P3 od dnia dostarczenia poszczególnych pojazdów do 31 grudnia 2031 roku) za 233,427 mln złotych brutto.

Opcja (4 pojazdy wraz serwisowaniem na poziomie utrzymania P1, P2, P3 do 31 grudnia 2031 roku, usługi serwisowania wszystkich dziesięciu SZT - w poziomie utrzymania P1, P2, P3 w okresie od 1 stycznia 2032 r. do upływu 18 lat, licząc od dostawy danego spalinowego zespołu trakcyjnego, albo do osiągnięcia przez dany spalinowy zespół trakcyjny, przebiegu wynoszącego 2 592 000 km. Producent miałby także wykonać maksymalnie dwie naprawy w poziomie P4 każdego z 10 SZT w związku z osiągnięciem czasu lub przebiegu do naprawy w tym poziomie) ma kosztować kolejne 369,079 mln złotych brutto. Razem daje to kwotę niespełna 602,507 mln złotych brutto.

Budżet przewoźnika jest mniejszy i opiewa na 204,521 mln złotych brutto za zamówienie podstawowe oraz kolejne 316,497 mln złotych brutto za prawo opcji razem daje to budżet na poziomie 521,018 mln złotych brutto.

Przypomnijmy, że Koleje Mazowieckie zmieniły swoje podejście do zakupu pociągów do obsługi tras niezelektryfikowanych. Pierwotnie przewoźnik próbował zakupić składy bateryjne, jednak z powodu cen zaoferowanych jednostek spółka zrezygnowała z tego pomysłu.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Koleje Mazowieckie (w końcu) w Koleo

Pasażer

Koleje Mazowieckie (w końcu) w Koleo

Roman Czubiński 10 grudnia 2024

Stępień (Koleje Mazowieckie): 70 mln pasażerów za siedem lat

Pasażer

Flirty królują na Mazowszu. "Niedługo pożegnamy EN57"

Tabor i technika

Flirty królują na Mazowszu. "Niedługo pożegnamy EN57"

Łukasz Malinowski 17 września 2024

Wiadomo, kto naprawi Flirta3 uszkodzonego pod Skierniewicami

Tabor i technika

Koleje Mazowieckie wracają do diesla. Chcą kupić nawet 10 jednostek

Tabor i technika

Zobacz również:

Koleje Mazowieckie (w końcu) w Koleo

Pasażer

Koleje Mazowieckie (w końcu) w Koleo

Roman Czubiński 10 grudnia 2024

Stępień (Koleje Mazowieckie): 70 mln pasażerów za siedem lat

Pasażer

Flirty królują na Mazowszu. "Niedługo pożegnamy EN57"

Tabor i technika

Flirty królują na Mazowszu. "Niedługo pożegnamy EN57"

Łukasz Malinowski 17 września 2024

Wiadomo, kto naprawi Flirta3 uszkodzonego pod Skierniewicami

Tabor i technika

Koleje Mazowieckie wracają do diesla. Chcą kupić nawet 10 jednostek

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5